: 더 뉴 K7 3.3 케이세븐 미션오일 석션작업 캐스트롤 트랜스맥스 덱스론6 후기
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차쟁이/KIA the new K7

더 뉴 K7 3.3 케이세븐 미션오일 석션작업 캐스트롤 트랜스맥스 덱스론6 후기

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안녕하세요 히도리 입니다.

 

얼마 전 네이버-티스토리 블로그 대란과 함께 블로그 재미도 없어지고 일도 바빠지고 몇일 전 아반떼 사고건까지... 바쁜 나날들 때문에 이제서야 포스팅 하는 더뉴K7 3.3 미션오일 교체기 입니다.

 

더뉴K7인 경우 미션오일은 무교환방식입니다.

 

다만 미션 무상보증은 10만키로... 현 케이세븐은 9만5천키로 가량 탔죠~

꼭 현기차는 보증이 끝나면 고장이 나더군요. 현재 이상태로 오토큐 들어가봐도 미션오일 무상교체나 미션교체는 무리가 있고,

아무리 무교환 방식이라 해도 10만키로가 다되어가는 미션오일... 마음 편안하게 바꿔주는게 좋을꺼라 생각하고 플로싱과 석션을 이용해 교환작업을 했습니다.

 

Hello, this is Hidori.

 

This is a new version of the Dune K7 3.3 Mission Oil Replacement, which is now being posted because of busy days.

 

In case of the discontinuity K7, Mission Oil is non-exchangeable.

 

However, the mission guarantees 100,000 kyu ... The current Keiseen was about 95,000 kilometers ~

The current train is broken when the guarantee is over. Even if you go into the auto cue to the current state, the replacement of the mission oil and the mission is unreasonable,

I thought that it would be better to change the mind comfortably, and I exchanged it by using flushing and suction.

 

 

짜자잔~ 이것은 뭘까요?

 

What is this?

 

 

캐스트롤 트랜스맥스 덱스론6 미션오일 입니다.

예전 인피니티 G쿠페에도 작업했던 미션오일이죠~

 

2017/10/21 - [차쟁이/infiniti G35C] - 인피니티 g35쿠페 미션오일 매틱s 캐스트롤 순환기로 석션 교체 리퀴몰리 ATF 미션 치료복원제 투입 infinity g35 coupe transmission 미션이상할때는 교환부터

 

자세한 포스팅은 윗 링크 확인하시면 됩니다.

 

6단 미션 차량인 경우 거의 모든 차량이 호환이 되는 제품입니다.

 

Castrol Transmax Dexron 6 is a mission oil.

It was Mission Oil that worked on the old Infiniti G coupe.

 

Infiniti G35 Coupe Mission Oil Castillo Replace Suction With Circulatory System Liqui Moly ATF Mission Therapeutic Restorative Injection infinity g35 coupe transmission Replacement at Mission

 

Please check the link above for more posts.

 

For a six-speed mission vehicle, almost all vehicles are compatible.

 

 

그리고 인피니티에 작업을 한 뒤 꽤 만족도가 높아진 브랜드이기도 하고요.

 

And after working on Infiniti, it's also a brand that has become quite satisfied.

 

 

미션오일은 꼭 호환제품을 사용하셔야 됩니다.

본인 차량의 미션 규격 이상 혹은 이하 제품을 사용시 미션에 무리가 생기죠~

 

캐스트롤 덱스론6은 닛산매틱 D,J,S도 호환이 가능하고 깡통에 써져있지는 않지만 현대,기아 6단 미션도 호환이 가능한 제품입니다.

 

Mission oil must be compatible.

If you use more than or less than your own vehicle's mission,

 

Castrol Dexron 6 is also compatible with Nissan Matic D, J, S and is not compatible with the Hyundai and Kia 6-speed missions.

 

 

닛산 미션오일인 경우는 순정미션오일이 너무 비싸서 캐스트롤을 선택하였고 K7인 경우는 이상하게 순정오일은 손이 안가서 캐스트롤로 작업을 했습니다.

뭐 브랜드 지지도 차이겠죠?

 

순정을 쓰셔도 되고 저렴한 국산 SK같은 미션오일을 사용해도 무방합니다.

 

In the case of Nissan Mission Oil, the original mission oil was too expensive to choose Castrol. In the case of K7, it was strange that the oil did not work and Castrol worked with it.

What is the difference in brand support?

 

You can also use genuine oil and you can use the same low cost domestic SK oil.

 

 

차량 규격을 잘 모르시는 분은 본사로 전화하면 친절히 답변 해줍니다.

 

If you do not know the standard of the vehicle, please call our head office and we will reply you kindly.

 

 

그리고 단순 교환인 경우 K7 기준 약 8L정도만 있어도 충분합니다.

그러나 전 작업을 석션기로 순환을 여러번 하여 미션오일을 깨끗하게 만들고 주입할것이기에 20L 말통으로 구입했습니다.

폴리싱 순환작업을 하실꺼면 꼭 대용량 말통으로 구입하세요~

샵에도 팔지만 비싸더라고요.

인터넷이 제일 좋습니다.

 

For simple exchange, only about 8L of K7 standard is enough.

However, I bought a 20L horse barrel because I cleaned the mission oil and injected it several times by circulating the entire work by suction machine.

If you are going to do polishing circulation work,

It sells in shops but it is expensive.

The internet is the best.

 

 

잠시 공장에 방문 했다가~ 서둘러 예약했던 샵으로 출발 ~

 

I went to the factory for a while ~

 

 

미션오일 작업할곳은 울산 수암동에 위치한 애니카 입니다.

각종 장비가 참 많고 꼼꼼히 작업을 할수 있는 샵입니다.

또한 THE J 더 제이 울산점이기도 합니다. 각종 튜닝도 가능합니다. 꼼꼼하게 각종 DIY나 튜닝을 멋지게 작업을 할수가 있는 샵입니다.

 

Mission Oil is located in Suam-dong, Ulsan.

It is a shop where you can work very carefully with a lot of equipment.

I also pray that THE J the J. Ulsan store. Various tuning is possible. It is a shop where you can do various DIY and tuning with great care.

 

 

바로 전날 엔진오일을 교체하고 차계부겸 계기판 한장 찍어 둡니다.

 

Just replace the engine oil the day before and leave one instrument panel and instrument.

 

 

수술대로 올라간 케이세븐입니다.

립댐도 이리저리 깨져서 스티커로 가려놓았는데... 양카 같기도 하고...

 

It is K-SEVEN that climbed to operating table.

Lip Dam has also been broken and covered with stickers, like ...

 

 

18년 5월생산분이 캐스트롤 덱스론6 미션오일 입니다.

열심히 보조를 하기위해 미리 오일을 기계옆으로 옮겨두었죠~

 

Castrol Dexron 6 Mission Oil is produced in May 18th.

I moved the oil to the side of the machine beforehand in order to assist hard.

 

 

서둘러 엔진룸을 분해 시작했습니다.

지쿠페와 틀리게 K7 미션오일은 주입구나 배출구나 전부 배터리 밑쪽에 위치해 있었습니다.

 

I hastily started disassembling the engine room.

Unlike the G-Coupe, the K7 Mission Oil was located at the bottom of the infusion or discharge, or all of the battery.

 

 

배터리는 굳이 탈착 안해도 되더군요~

 

The battery did not need to be removed.

 

 

그래도 흡기는 탈착을 해야지 석션기 호스가 들어갑니다.

 

Still, the intake air should be removed and the suction hose will be inserted.

 

 

바로 이기계가 미션오일 석션기 입니다.

 

It is a self-cleaning oil mist machine.

 

 

빨간호스는 깨끗한 새 미션오일 주입기

검정 호스는 폐유 빠지는 호스 입니다.

 

Red Hose is a clean new mission oil injector

A black hose is a waste hose.

 

미션오일 교체 동영상 입니다.

보신분들은 구독 한번 눌려주셔도 참 좋아요~

 

Mission oil replacement video.

It is also nice to have those who have watched the subscription pressed once ~

 

 

먼저 첫번째 순환입니다.

제일 왼쪽게이지가 신유 중간게이지가 폐유 입니다.

 

무교환이라고 하더니... 미션오일 상태가 참...

 

First is the first cycle.

The first left gauge is the new oil middle gauge is the waste oil.

 

It is called "no exchange".

 

 

3번째 순환을 하니 어느정도 깨끗해진 미션오일 입니다.

세정제 투입과 미션 레벨링 까지 하고 마무리~

 

Mission oil is cleaner than the third cycle.

Cleaning agent injection and mission leveling to finish and ~

 

 

역시 아는 샵의 장점일까요?

 

Is it the advantage of a shop that you know too?

 

 

브레이크 오일도 오염도가 너무 높아 교환했습니다.

케이세븐에 비싼 브레이크오일을 넣었는데 왜이렇게 빨리 상하는지 원...

그냥 기본 DOT5 보쉬제품으로 무상교체

 

The brake oil has also been replaced by too much contamination.

I have put expensive brake oil in K-SEVEN, but I wonder why it's so fast ...

Free replacement with just basic DOT5 Bosch

 

 

마지막 순환작업을 한 모습입니다.

완전 깨끗해진 빨간 미션오일 게이지입니다.

 

다행히 미션커버쪽 코크를 열어보아도 철가루는 많이 없어서 앞으로 몇년간은 큰 문제없이 운행을 할꺼라 생각합니다.

 

It is the last rotation work.

It is a completely clean red mission oil gauge.

 

Luckily, even if you open the cover of the mission cover, there is not much iron powder, so I think I will operate without any problem for the next few years.

 

 

인피니티인 경우 미션이 썩다못해 곪아가는 상태라 국산 싼마이 미션오일로 샤워를 한뒤 캐스트롤 덱스론6도 20L 전부 사용을 했었는데 K7인 경우 비교적 상태가 좋은상태라 3번만 순환했었습니다.

미션오일이 약간 남았네요. 차량 한대분은 단순교환할정도는 되는데... 문제는 교환 할 오토차량이 없네요. 넥파크인 경우 이제 1년이 갓 넘은 관계로 미션오일 교체는 돈낭비고... 샵에 형님이 미션오일 뚜껑을 까면 최대한 빨리 사용하라고 하던데...

 

아무튼 미션오일 교환을 하고나니 확실히 느낌이 틀립니다. 미션 반응속도도 빠르고 충격도 확실히 줄어듭니다.

요즘 나오는 차량들 아무리 미션이 좋아졌다고 한들 무교환???

전 영 ...

 

차량 수리비중 꽤 비싼편에 속하는 미션... 미리미리 점검하고 잘 관리해야지 목돈이 안들겠죠?

10만키로가 다되어간다면 미션오일도 한번 점검하시기 바랍니다.

 

In the case of Infiniti, the mission was not rotting. After showering with cheap domestic Mission oil, Castrol Dexron 6 was used for 20L, but K7 was in a relatively good condition and circulated only 3 times.

There is a little left in the mission oil. I can not exchange a single vehicle for a while. The problem is I do not have an auto car to exchange. It is a waste of money to replace the mission oil because it is over 1 year now in the case of neck park ... I asked my brother to use the oil of the mission oil as soon as possible when I open the shop.

 

Anyway, when I exchange the oil, I definitely feel wrong. Mission response speed is fast and impact is surely reduced.

No matter how much the mission is getting better,

I am a young ...

 

Mission that belongs to a fairly expensive part of repairing the vehicle ... I should check it in advance and manage it well.

If it is over 100K, check your mission oil.

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